top

Debata na temat „STREF CZYSTEGO TRANSPORTU” – nurtujące nas pytania

Debata na temat „STREF CZYSTEGO TRANSPORTU” – nurtujące nas pytania

 

Punktem wyjścia do dyskusji okazały się poniższe pytania:

 

  • Polska bez spalin: czy Polska potrzebuje Stref Czystego Transportu? 
  • Czym jest ta Strefa Czystego transportu i w jaki sposób ona ma działać? Dlaczego w Krakowie się z tą strefą nie udało?  
  • Jakie są możliwości sterowania emisją zanieczyszczeń, w której bierze udział transport? 
  • Jakie pojazdy są najbardziej emisyjne? Dlaczego auta zasilane benzyną konwertowane na LPG są rozwiązaniem mniej emisyjnym i bardziej korzystnym eko-nomicznie i eko-logicznie ; i dlaczego my – użytkownicy już teraz powinniśmy o tym myśleć przy ich zakupie?  
  • Jak skutecznie eliminować smog transportowy z miasta? Jak autogaz LPG wpływa na poprawę jakości powietrza?
  • Czy polska rzeczywistość jest odległa od innych krajów UE pod kątem rozwiązywania problemu zanieczyszczeń transportowych i narzędzi komplementarnych zapewniających ograniczenie smogu i ograniczenie emisji spalin w sposób globalny?  
  • Jakie korzyści, obok obniżonej emisji CO2, wynikają z konwertowania aut na zasilanie paliwem LPG i korzystania z tego środka transportu?  
  • Dlaczego utylizowanie aut oraz wyprodukowanie w ich miejsce nowych aut obciążone jest kosztem ekologicznym poważnie zwiększającym ślad węglowy? I co w danym momencie można zaproponować w zamian? 

Całą debatę na temat Stref Czystego transportu możesz obejrzeć tu pod linkiem   https://youtu.be/HYz17vgs2EA

Dowiedz się więcej z artykułu:

https://klimat.rp.pl/walka-o-klimat/4710-bez-spalin-czy-polska-potrzebuje-stref-czystego-transportu/

Bo warto wiedzieć i warto rozmawiać !