Jazda pojazdem zasilanym LPG jest znakomitą metodą na obniżenie kosztów eksploatacyjnych, ponieważ paliwo to zapewnia możliwość pozyskiwania dużych ilości energii, a przy tym jest znacznie tańsze od benzyny i oleju napędowego. Różnica ta utrzymuje się mimo nieco większego zużycia autogazu wynikającego z jego specyfiki. Warto pamiętać, że samochody z instalacją gazową nie tracą nic ze swego komfortu i płynności jazdy, a ich osiągi zmniejszają się w niezauważalnym przy normalnej jeździe stopniu. Wielu właściciel samochodów hybrydowych również decyduje się na założenie autogazu. Przekonajmy się, dlaczego tak się dzieje.
Klasyczne samochody z napędem hybrydowym są wyposażone w silnik spalinowy oraz silniki elektryczne, które wspomagają pracę głównej jednostki napędowej. Załączają się one zwykle przy jeździe z mniejszą prędkością lub dostarczają mocy podczas przyspieszania. Ważną cechą takich konstrukcji jest fakt, że prąd jest w nich wytwarzany wówczas, gdy samochód zwalnia bądź się zatrzymuje. W przypadku jazdy w mieście możliwe jest więc efektywne odzyskiwanie energii, ponieważ cykle ruszania, przyspieszania, zwalniania i zatrzymywania się występują tu naprzemiennie. Warto jednak pamiętać, że podstawowym napędem pozostaje jednostka spalinowa.
Działanie hybrydy wymaga niemal ciągłego korzystania z silnika spalinowego. Choć wspomaganie jazdy napędem elektrycznym przynosi spore oszczędności, to przy montażu instalacji LPG mogą one być jeszcze większe. Jest to stosunkowo proste, ponieważ najpopularniejsze modele samochodów tego rodzaju wyposażano w silniki o dość nieskomplikowanej budowie, które znakomicie znoszą pracę na autogazie. Koszt przejechania jednego kilometra hybrydą z LPG będzie więc zdecydowanie niższy.